شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

اسکن مغزی می‌تواند این خصوصیت اخلاقی شما را لو دهد

۷ بازديد

اسکن مغزی می‌تواند این خصوصیت اخلاقی شما را لو دهد!

 

به گزارش ایسنا،‌ تصور کنید دوست‌تان به پیام‌تان پاسخ نداده است. بسیاری از افراد ممکن است این را به راحتی به حساب گرفتاری یا حتی فراموش‌کاری دوست‌ خود بگذارند و با خود بگویند این صرفا یک رخداد تصادفی بوده و معنای به خصوصی ندارد. اما برخی دیگر ممکن است این رفتار را رفتاری خصمانه ارزیابی کنند و بگویند که دوست‌شان عامدانه قصد داشته آن‌ها را نادیده بگیرد. دانشمندان اینک کشف کرده‌اند که تفاوت این دو رویکرد، در عملکرد «قشر شکمی میانی پیش‌پیشانی» (vmPFC) نفهته است.

 

به نقل از ایندیپندنت،‌ به گفته آنها میان «سوگیری انتساب خصمانه» و پرخاشگری، رابطه وجود دارد و افرادی که با این مشکل مواجه‌اند ممکن است در پایداری و ثبات روابط خود و همچنین سلامت روانی و ذهنی‌شان دشواری‌هایی داشته باشند.

 

قشر شکمی میانی پیش‌پیشانی، بخشی از قشر پیش‌پیشانی در مغز نخستی‌سانان است که در ارزیابی شناختی اخلاق و تصمیم‌گیری، پردازش احساسات و خودآگاهی درگیر است. از این رو به گفته دانشمندان ممکن است ارتباط معناداری میان حساسیت به قربانی شدن، «سوگیری اِسناد خصمانه» و نشخوار ذهنی و خشم و پرخاشگری وجود داشته باشد.

 

پیش از این، مطالعات و بررسی‌های بسیاری در خصوص نقش اِسنادها و سوگیری‌های اسنادی خصمانه، در بروز پرخاشگری انجام شده است. به گفته روان‌شناسان، اِسناددهی، یک فرآیند شناختی است که فرد در آن تلاش می‌کند علل وقوع حوادث و رخدادهای پیرامون خود را به عاملی بیرونی نسبت دهد. برخی از پژوهش‌های روان‌شناسی نشان می‌دهند که رفتارهای پرخاشگرانه به طور جدی تحت تاثیر این گونه باورهای اِسنادی قرار دارند.

 

به گزارش لایوساینس، بررسی جدید دانشمندان حاکی از آن است که افرادی که موقعیت و شرایط اجتماعی را با سوگیری انتساب خصمانه تفسیر می‌کنند، نشانگرهای متفاوتی در فعالیت مغزی خود دارند و این نشانگرها نیز قابل شناسایی‌اند.

 

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.bazaar-baz.com

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fbazaar-baz.com

دانشمندان می‌گویند می‌توان با بررسی اسکن مغزی افراد، با احتمال تقریبا خوب ۷۵ درصد حدس زد که آیا آن‌ها در تفسیر موقعیت‌های مختلف، سوگیری انتساب خصمانه دارند یا نه. به گفته آن‌ها، از روی فعالیت‌های این ناحیه از مغز که در تنظیم هیجان، تصمیم‌گیری و خودشناسی نقش دارد می‌توان وجود این نوع سوگیری را پیش‌بینی کرد.

https://mub.me/TPSg

https://llk.dk/z1hma7

به گفته دانشمندان، قشر شکمی میانی پیش‌پیشانی در تفسیر یک وضعیت اجتماعی از نگاه فرد، نقش مهمی بازی می‌کند و این ناحیه از مغز، با یکپارچه‌سازی اطلاعات حسی در مورد دنیای بیرونی، و باورهای درونی فرد، رفتار و نگرش او را تنظیم می‌کند.

 

در این بررسی، ۵۸ داوطلب به فایل صوتی ۲۱ سناریوی اجتماعی فرضی به طور میانگین با مدت زمان ۴۰ ثانیه گوش دادند. این سناریوها شرایطی را توصیف می‌کردند که ممکن بود بر شنونده(شرکت‌کننده مطالعه) تاثیری منفی داشته باشند. برای نمونه، در یک سناریو، استادی به رغم قول قبلی، فراموش می‌کند که در مهلت مقرر، برای فرد شرکت‌کننده توصیه‌نامه بنویسد.

 

منبع : سیستم همکاری در فروش آنلاین بازارباز

 

https://gravatar.com/tomorivas4

https://tomorivas4.livejournal.com/profile

https://medium.com/@tomorivas4/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D9%86%D8%B8%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%AF-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%B2%DB%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-80fa613a90a5

https://speakerdeck.com/tomorivas4

https://www.zillow.com/profile/TomoRivas4

https://www.scoop.it/u/tomo-rivas

https://www.sbnation.com/users/TomoRivas4

https://hubpages.com/@tomorivas

https://flipboard.com/@TomoRivas

https://www.theverge.com/users/TomoRivas4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/cfd0736c-b616-4a69-ac3c-896a05d20747/Tomo-R

https://doodleordie.com/profile/tomorivas4

https://giphy.com/channel/TomoRivas4

 

از چه زمان و چطور بازاریابی محتوا را برای کسب و کارهای کوچک شروع کنیم؟

۶ بازديد

از چه زمان و چطور بازاریابی محتوا را برای کسب و کارهای کوچک شروع کنیم؟

 

 

 

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، اعتبار خود را ایجاد کنند و فروش خود را افزایش دهند. با این حال، شروع بازاریابی محتوا می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک چالش‌برانگیز باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا درک کنید که از چه زمان و چطور باید بازاریابی محتوا را برای کسب و کار کوچک خود شروع کنید.

 

زمانی که باید بازاریابی محتوا را شروع کنید

 

بهترین زمان برای شروع بازاریابی محتوا زمانی است که کسب و کار شما آماده است تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. این بدان معناست که شما باید محصولات یا خدماتی داشته باشید که برای فروش عرضه کنید و یک برنامه بازاریابی داشته باشید که اهداف شما را مشخص کند.

 

اگر کسب و کار شما هنوز در مراحل اولیه است، ممکن است بخواهید صبر کنید تا محصولات یا خدمات خود را توسعه دهید و یک برنامه بازاریابی مشخص کنید. با این حال، حتی اگر کسب و کار شما هنوز در مراحل اولیه است، باز هم می‌توانید با ایجاد محتوای آموزشی یا سرگرم‌کننده، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

 

چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنید

 

برای شروع بازاریابی محتوا، باید یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید. این استراتژی باید اهداف شما، مخاطبان هدف شما و کانال‌های بازاریابی محتوایی که استفاده خواهید کرد را مشخص کند.

 

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا آورده شده است:

 

اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و زمان‌بندی‌شده باشند.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. مخاطبان هدف شما افرادی هستند که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

کانال‌های بازاریابی محتوایی که استفاده خواهید کرد را مشخص کنید. کانال‌های بازاریابی محتوایی شامل وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ و غیره هستند.

https://mub.me/BTS3

کانال‌های بازاریابی محتوایی

 

کانال‌های بازاریابی محتوایی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از محبوب‌ترین کانال‌های بازاریابی محتوایی عبارتند از:

 

وب‌سایت:*وب‌سایت شما پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوایی شما است. باید محتوای ارزشمندی در وب‌سایت خود ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما را جذب کند.

شبکه‌های اجتماعی:*شبکه‌های اجتماعی یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما در سطح شخصی است. می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوای خود، ایجاد تعامل با مخاطبان و تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

ایمیل:*ایمیل یک کانال بازاریابی موثر برای ارتباط با مخاطبان هدف شما در مقیاس بزرگ است. می‌توانید از ایمیل برای ارسال خبرنامه‌ها، پیشنهادات ویژه و سایر محتوای ارزشمند استفاده کنید.

وبلاگ:*وبلاگ یک راه عالی برای ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد یک صدای معتبر برای کسب و کار شما است. می‌توانید از وبلاگ خود برای پوشش موضوعات مرتبط با صنعت خود، به اشتراک‌گذاری داستان‌های مشتری و ارائه آموزش‌های مربوط به محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

 

ایجاد محتوای ارزشمند

 

کلید موفقیت در بازاریابی محتوا ایجاد محتوای ارزشمند است. محتوای ارزشمند محتوایی است که برای مخاطبان شما مفید، مرتبط و جذاب است.

 

در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای ارزشمند آورده شده است:

 

تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که محتوای شما برای مخاطبان شما مفید است.

از زبان ساده و واضح استفاده کنید.

محتوای خود را جذاب و سرگرم‌کننده کنید.

 

نتیجه‌گیری:

 

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، اعتبار خود را ایجاد کنند و فروش خود را افزایش دهند. با شروع زودهنگام و ایجاد محتوای ارزشمند، می‌توانید از بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

منبع : اصل مطلب

 

https://www.atlasobscura.com/users/mariaburge5

https://www.viki.com/users/mariaburge5_285/about

https://visual.ly/users/mariaburge5/portfolio

https://www.wikidot.com/user:info/mariaburge5

https://speakerdeck.com/mariaburge5

https://www.yelp.com/user_details?userid=RVzoo0SsvQ0dj9szDNlQmA

https://slides.com/mariaburge5

https://500px.com/p/mariaburge5?view=photos

https://logopond.com/MariaBurge5/profile/651567/?filter=&page=

https://qiita.com/MariaBurge5

https://8tracks.com/mariaburge5

https://creators.audiomack.com/mariaburge5

https://list.ly/mariaburge5/lists

https://www.bitsdujour.com/profiles/Jd8uAw

https://letterboxd.com/MariaBurge5/

https://www.mapleprimes.com/users/MariaBurge5

https://www.intensedebate.com/people/MariaBurge5

https://www.f6s.com/maria-burge

 

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

۵ بازديد

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

 

وظیفه‌ی کلاچ ارتباط برقرار کردن بین راننده و گیربکس می‌باشد. با فشردن کلاچ اتصال جعبه دنده و موتور قطع می‌شود. درواقع کلاچ نقش مهمی در قطع و وصل کردن سیستم انتقال نیرو دارد. خودروهایی که دارای گیربکس دستی می‌باشند، قطعاتی به نام دیسک و صفحه کلاچ دارند. فقدان وجود دیسک و صفحه، سبب جا نرفتن دنده و حرکت نکردن خودرو خواهد شد. دیسک ظاهری حلقوی داشته و درون پوسته کلاچ به وسیله‌ی تعدادی خار، فنر کلاچ و زبانه ثابت شده است. وظیفه‌ی دیسک کلاچ، انتقال نیرو می‌باشد. صفحه کلاچ نیز وظیفه‌ی ایجاد شرایط حرکت دیگر بخش‌ها می‌باشد. به مجموعه‌ی دیسک، صفحه و بلبرینگ نیز کیت کلاچ گفته شده که در بازار لوازم یدکی بیشتر به این صورت به فروش می‌رسند.

 

علائم خرابی دیسک و صفحه

 

نشانه‌های بسیاری خبر از پایان عمر دیسک و صفحه داده و نیاز به تعویض را هشدار می‌دهند. در نتیجه بایستی با این علائم آشنا شده و نسبت به تعویض به موقع دیسک و صفحه اقدامات لازم را انجام داد. از نشانه های تمام شدن دیسک و صفحه و خرابی این قطعات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

سفت بودن کلاچ

 

با سفت و خشک شدن کلاچ، بایستی نسبت به تعویض سریع صفحه‌ی کلاچ خودروی خود اقدام نمایید. زیرا با از دست رفتن حالت ارتجاعی و فنری کلاچ، این سیستم توانایی عملکرد مناسب خود را ندارد.

حرکت کردن در دنده 2 با رها کردن کلاچ

 

زمانی که خودرو را در دنده 2 می‌گذاریم و کلاچ را رها می‌کنیم بایستی خودرو خاموش شود. حال اگر به جای خاموش شدن خودرو حرکت کند، نشان از تمام شدن دیسک و صفحه می‌دهد.

بالا رفتن حرارت دیسک و صفحه

 

داغ شدن بیش از حد دیسک و صفحه، خبر از عملکرد نادرست این سیستم می‌دهد. با نیم کلاچ‌های زیاد و کلاچ گیری طولانی مدت، اصطکاک بالا رفته و حرارت این قطعات نیز بالا می‌رود. اگر این روند ادامه یابد، داغ شدن نیز تکرار شده و دیسک و صفحه عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

پریدن پا

 

با رها کردن کلاچ خودرو، ممکن است پای راننده به عقب پرتاب شده و بپرد. در صورتی که نتوانید پای خود را به نرمی از روی پدال کلاچ برداشته و پای شما به عقب پرتاب می‌شود، بایستی صفحه کلاچ معیوب خودروی خود را تعویض نمایید.

دنده‌ی پرسروصدا

 

اگر حین تعویض دنده صداهای غیر عادی و غیر طبیعی از دنده شنیدید، بایستی نسبت به تعویض صفحه کلاچ خود اقدام نمایید.

ارتباط نامناسب دور موتور و سرعت

 

ممکن است در هنگام حرکت، دور موتور بالا رود اما سرعت خودرو متناسب با دور موتور بالا نرود. در این هنگام با فشردن پدال گاز، خودرو به خوبی سرعت نمی‌گیرد. این ارتباط نامناسب دور موتور و سرعت خودرو، از علائم تعویض صفحه کلاچ می‌باشد.

تعویض دنده‌ی سخت

 

با جا نرفتن درست دنده و سفتی آن به خصوص در دنده 1 و دنده عقب، می‌توان پایان عمر صفحه کلاچ را تشخیص داد. نتیجه آنکه اگر با چنین علائمی روبه‌رو شدید، بایستی صفحه کلاچ جدید و نو تهیه نمایید.

لرزیدن ماشین در هنگام شروع حرکت

 

با تمام شدن دیسک و صفحه‌ی خودرو، پس از رها کردن کلاچ در دنده یک، اتاق خودرو می‌لرزد. در نتیجه بایستی نسبت به تعویض آن در این شرایط اقدام نمایید.

علائم خرابی سیم کلاچ

 

سیم کلاچ ممکن است فرسوده یا ساییده شود و عملکرد صحیح خود را از دست بدهد. در نتیجه کلاچ گیری را با مشکل مواجه می‌کند. با خرابی این سیم کلاچ سفت شده و با رها کردن پدال، به سمت بالا بر نمی‌گردد. در نتیجه اگر با علائم زیر مواجه شدید، بایستی نسبت به تعویض سیم کلاچ خودرو اقدام نمایید:

 

    خالی کردن کلاچ

    سفتی کلاچ

    شل شدن پدال کلاچ

    جا نرفتن دنده

    لرزیدن کلاچ

    بالا بودن یا پایین بودن کلاچ

 

با مشاهده‌ی چشمی نیز می‌توان خرابی این قطعه و نیاز به تعویض آن را تشخیص داد. اگر با علائمی همچون تابیدگی سیم کلاچ، خشکی بیش از اندازه سیم کلاچ، پارگی روکش پلاستیکی سیم کلاچ، رشته رشته شدن سیم و بریدگی بعضی از رشته‌های کابل کلاچ مواجه شدید، بایستی حتما این سیم را تعویض نمایید.

علائم خرابی بلبرینگ کلاچ

 

با تشخیص خرابی بلبرینگ کلاچ می‌توان از مشکلات و هزینه‌های احتمالی آینده جلوگیری کرد. بلبرینگ سبب کلاچ گیری سریع و دقیق می‌شود. در نتیجه خراب شدن آن اختلال زیادی را در این سیستم ایجاد می‌کند. علائم خرابی بلبرینگ کلاچ به شرح زیر است:

 

    شنیدن صداهای غیر عادی در هنگام کلاچ گیری

    ایجاد صدایی سوت مانند

    جا نرفتن دنده‌ها

    سفت شدن کلاچ

 

علت تمام شدن دیسک و صفحه

 

حال که با علائم خرابی دیسک و صفحه آشنا شدید، بهتر است بدانید که چه مشکلاتی سبب ایجاد این خرابی می‌شوند. علل گوناگونی برای از خراب شدن دیسک و صفحه خودرو وجود داشته که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

فشار در ناهمواری‌های مسیر

 

ناهمواری‌ها و سربالایی‌ها (به خصوص سربالایی شدید) به موتور و کلاچ فشار زیادی وارد می‌کند. حال اگر راننده به موتور فشار وارد کند و با دنده‌ی نامناسب راننده کند، صفحه کلاچ صدمه می‌بیند.

تعویض غلط دنده

 

برای تعویض دنده بایستی کلاچ را تا انتها بفشارید تا کمترین فشار به کلاچ وارد شده و آسیب نبیند. حال اگر به این نکته دقت نداشت باشید و کلاچ گیری خوبی هنگام تعویض دنده نداشته باشید، عمر دیسک و صفحه‌ی خودرو را کوتاه می‌کنید. توجه داشته باشید که بلافاصله پس از تعویض دنده نیز بایستی کلاچ را رها کنید.

انتخاب دنده اشتباه

 

برای تعویض دنده، حتما دنده‌ی مناسب را انتخاب نمایید. به خصوص  در سربالایی‌ها این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. در سربالایی بایستی از دنده‌های سنگین 1 و 2 استفاده نمایید تا به خودرو فشار وارد نشود.

ترافیک سنگین

 

برای رانندگی در ترافیک‌های سنگین مجبور به نگهداری زیاد کلاچ می‌شوید. با نگهداری زیاد کلاچ، عمر دیسک و صفحه‌ی خودرو کاهش یافته و زودتر نیاز به تعویض پیدا می‌کنید.

شتاب بالا در رانندگی

 

اگر در رانندگی شتاب بالایی می‌گیرید، بایستی منظر زود تمام شدن دیسک و صفحه‌ی خودروی خود باشید. زیرا شتاب بالا به این قطعات حساس آسیب‌های بسیاری وارد کرده و استهلاک آن را بالا می‌برد.

پا به کلاچ بودن

 

هرگز پای خود را دائما روی کلاچ قرار ندهید! تماس کوتاه پا با پدال کلاچ نیز آن را درگیر کرده و سبب تمام شدن عمر آن می‌شود.

کلاچ گیری بیش از اندازه

 

بایستی کلاچ گیری را سریع انجام داده و بیش از حد این عمل را انجام ندهید. زیرا با کلاچ گیری طولانی، عمر دیسک و صفحه‌ی شما تمام شده و نیاز به تعویض زود هنگام پیدا می‌کند.

وزن بالای بار یا تعداد بالای سرنشینان

 

با تحمیل تعداد سرنشین و وزن بار بالا به خودرو، فشار بسیاری به سیستم کلاچ و دیگر قطعات آن وارد می‌کنید. در نتیجه از تحمیل این شرایط به خودروی خود جدا بپرهیزید.

 

https://ifa.edu.pe/forums/users/MelodyPerez1/

http://genomicdata.hacettepe.edu.tr:3000/MelodyPerez1

https://iot.ttu.edu.tw/members/melodyperez1/

https://etwinningonline.eba.gov.tr/author/melodyperez1/

https://forum.phanphoi.edu.vn/members/melody-perez.289678/

https://tapchivatuyentap.tlu.edu.vn/Activity-Feed/My-Profile/UserId/19824

https://gitlab.bsc.es/MelodyPerez1

بولیمیا: علائم، عوامل و روش های درمان پرخوری عصبی

۵ بازديد

بولیمیا: علائم، عوامل و روش های درمان پرخوری عصبی

بولیمیا یا پرخوری عصبی یک اختلال خوردن است که در آن فرد به طور مکرر دچار حملات پرخوری می شود و سپس با استفاده از روش های غیر سالم مانند استفراغ، مصرف دارو، رژیم غذایی سخت یا ورزش زیاد، سعی می کند تا از جذب کالری جلوگیری کند. بولیمیا معمولا با اضطراب، افسردگی، تصویر بد از بدن و کمبود اعتماد به نفس همراه است. بولیمیا می تواند باعث مشکلات جدی جسمانی و روانی شود و نیاز به درمان دارد.

علائم بولیمیا

برخی از علائم شایع بولیمیا عبارتند از:

  • دچار حملات پرخوری شدن که در آن فرد به طور ناگهانی و غیر قابل کنترل مقادیر زیادی غذا را مصرف می کند و حس گناه، شرم یا نفرت از خود پیدا می کند.
  • استفاده از روش های غیر سالم برای جبران پرخوری، مانند استفراغ، مصرف داروهای مسهل یا تخلیه، رژیم غذایی سخت، روزه گرفتن یا ورزش زیاد.
  • تصویر بد از بدن و ترس از چاق شدن.
  • نوسانات قابل توجه در وزن.
  • داشتن مشکلات دندانپزشکی، مانند فرسایش دندان، لثه های التهاب گرفته یا خونریزی.
  • داشتن مشکلات گوارشی، مانند سوء هضم، نفخ، دردهای شکم یا یبوست.
  • داشتن مشکلات الکترولیت، مانند کم خون شدن، ضعف عضلانی، تپش قلب یا دردهای سینه.
  • دوری از دیگران و پنهان کردن رفتار خود.

عوامل بولیمیا

علت دقیق بولیمیا شناخته نشده است، اما برخی از عواملی که می توانند در بروز آن نقش داشته باشند عبارتند از:

  • عوامل ژنتیک. بولیمیا می تواند در خانواده هایی که دارای تاریخچه اختلال خوردن یا سایر اختلالات روانی هستند شایع تر باشد. همچنین، برخی از ژن ها ممکن است مسئول تنظیم اشتها، سطح سروتونین (هورمون خوشحالی) و تصویر بدن باشند و در بولیمیا تاثیرگذار باشند.
  • عوامل روانشناختی. بولیمیا می تواند در افرادی که دارای اضطراب، افسردگی، استرس، فشار، کمبود اعتماد به نفس یا کمال گرایی هستند شایع تر باشد. این افراد ممکن است به خوردن به عنوان یک راه فرار از مشکلات خود پناه ببرند و سپس با استفاده از روش های غیر سالم سعی کنند تا از جذب کالری جلوگیری کنند.
  • عوامل اجتماعی و فرهنگی. بولیمیا می تواند در افرادی که تحت تاثیر استانداردها و تصاویر نامطلوب زیبایی قرار می گیرند شایع تر باشد. این افراد ممکن است فکر کنند که برای پذیرفته شدن و موفق شدن، باید لاغر و زیبا باشند و به خود فشار بیاورند تا به ایده آل ها برسند.

روش های درمان بولیمیا

بولیمیا یک اختلال خوردن جدی است که نیاز به درمان دارد. درمان بولیمیا معمولا شامل رویکردهای مختلفی است که به صورت همزمان یا به ترتیب اجرا می شوند. برخی از روش های درمان بولیمیا عبارتند از:

  • درمان داروئی. بعضی از داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین (Prozac) می توانند در کاهش حملات پرخوری و استفراغ و بهبود حالت روحی فرد کمک کنند. این داروها باید تحت نظارت پزشک تجویز و مصرف شوند.
  • درمان رفتاری- شناختی. این نوع درمان به فرد کمک می کند تا باورهای غلط و منفی خود را درباره خوردن، بدن و خودش نقد کند و آنها را با باورهای منطقی و مثبت جایگزین کند. همچنین، به فرد کمک می کند تا رفتارهای غیر سالم خود را شناسایی و تغییر دهد و راه حل های سالم تر برای مقابله با مشکلات خود پیدا کند.
  • ثبات خوردی. این نوع درمان به فرد کمک می کند تا الگوی منظم و سالم خوردن را دوب
  • چگونه از پرخوری عصبی جلوگیری کنم؟

پرخوری عصبی یک اختلال خوردن است که می تواند باعث مشکلات جسمانی و روانی شود. برای جلوگیری از پرخوری عصبی، شما می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

http://s.ecmaps.de/_zk9d

https://clck.ru/38AmHF

  • به خودتان اجازه دهید که غذا را لذت ببرید. به جای اینکه غذا را به عنوان یک دشمن یا یک عامل استرس ببینید، سعی کنید آن را به عنوان یک منبع تغذیه و لذت بشناسید. از غذاهای متنوع و مغذی استفاده کنید و به خودتان زمان بدهید تا طعم و بوی آنها را حس کنید. از خوردن در حالت عجله و پریشان خودداری کنید و به جای آن با آرامش و تمرکز بخورید.
  • به خودتان حد معقولی از غذا بدهید. به جای اینکه خودتان را از خوردن غذاهای دلخواه محروم کنید، سعی کنید مقدار مناسب و متعادلی از آنها را بخورید. اگر خودتان را از خوردن چیزی که دوست دارید منع کنید، ممکن است باعث شود که شما بیشتر به آن فکر کنید و در نهایت دچار حملات پرخوری شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید به خودتان اجازه دهید که گاهی اوقات چیزی را که دوست دارید با مقدار مناسب بخورید و از آن لذت ببرید.
  • به خودتان حمایت روانشناختی بدهید. پرخوری عصبی ممکن است نشانه این باشد که شما با استرس، افسردگی، تصویر بد از بدن یا سایر مشکلات روحی دست و پنجه نرم می کنید. به جای اینکه خودتان را مقصر یا شکست خورده ببینید، سعی کنید به خودتان توجه و محبت کنید و به خودتان بگوئید که شما قابل قبول و دوست داشتنی هستید. همچنین، سعی کنید با گفتگو با یک دوست، خانواده یا روانشناس، در مورد احساسات و نگرانی های خود صادق باشید و درخواست کمک و حمایت کنید.
  • به خودتان فعالیت های سالم و لذت بخش بدهید. به جای اینکه زمان خود را با فکر به غذا یا پرخوری تلف کنید، سعی کنید به فعالیت های سالم و لذت بخش که به شما احساس خوشحالی و آرامش می دهند، بپردازید. مثلاً می توانید ورزش کنید، کتاب بخوانید، موسیقی گوش کنید، هنر کنید، با دوستان خود برنامه ریزی کنید یا هر چیز دیگری که به شما احساس خوبی می دهد. این فعالیت ها می توانند به شما کمک کنند تا استرس خود را کاهش دهید، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و از زندگی خود لذت ببرید.

امیدوارم این پاسخ برای شما مفید باشد. اگر شما فکر می کنید که ممکن است به اختلال پرخوری عصبی مبتلا باشید، پیشنهاد می کنم که با یک پزشک یا روانشناس مشورت کنید و در صورت لزوم درمان مناسب را شروع کنی

 

https://www.soft-clouds.com/blogs/57758/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

https://squareblogs.net/sceneox66/mjlh-yntrnty-chyst-w-chh-mzyyy-drd

https://myworldgo.com/groups/topic/view/group_id/20/topic_id/6975/post_id/46593

https://www.liveinternet.ru/users/green11/post501228590//

https://community.wongcw.com/blogs/575690/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

https://writeupcafe.com/%d9%85%d8%ac%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/

https://www.xaphyr.com/blogs/475664/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%85%DA%AF-%D8%AF%DB%8C

https://meham69506.bloggersdelight.dk/2023/09/20/%d9%85%d8%ac%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/